Терминът художествена картина придоби много различни значения през последните 20 години. Водени от наличието на значително подобряване на печатни технологии, хора на изкуството имат възможност за производство на няколко репродукции на тяхното изкуство.
За стотици години, репродукциите са правени на ръка - с офорт, блок печат, гравиране (дълбок), литография, ситопечат са основните методи. В тези случаи, работата е създадена с изричната цел да произвеждане на няколко импресии или копия от тези видове щампи. Художника поставя подписа си и на тези разпечатки в реда, по който са били отпечатани. Въпреки, че вдъхновението за производство на картини, като това би могло евентуално да бъде живопис с маслени бои, акварел, рисунка или скица, този вид на отпечатване в режим на готовност само като жанр на изкуството. Репродукции, които са вдъхновени от състоянието на техниката често са изменяни, за да се адаптират към избрания метод печат. От друга страна, един художник рядко застава пред 200 платна и се опитва да произведе серия от еднакви картини.
През последните години обаче, прецизни методи за цветен печат са напреднали до такава степен, че един художник, който създава красиви, мощни живописи, сега е в състояние да представи издания от един оригинал. Тези методи откриват цял нов набор от термини, като gic, термосублимационна и други. С внимание оригиналните цветове могат да бъдат точно възпроизведени, размерът може да бъде по-голям или по-малък от оригинала и на разнообразие от повърхност (хартия, платно, метал), която може да се използва.
Въпреки, че реалната текстура често се жертва, особено на картини с маслени бои, илюзията за структурата често се запазва. Тези видове копия могат да бъдат закупени за част от цената на оригинала, а в някои случаи, често е трудно да се разграничат от източника. Оригинали създадени на хартия като акварели, пастели или чертежи са изключително подходящи за този тип възпроизводство. Показани с мат и поставени в рамки под стъкло, съм поразен от илюзията за оригиналност. Маслените от друга страна често са възпроизведени върху платно и са малко по-лесни за различаване от оригинала. Въпреки това, те могат да бъдат много приемливи.
От всичко това печеливши са както хората на изкуството, така и любители на изкуството. Художниците са вече в състояние да генерират приходи, като предлагат множество репродукции на обществеността в силно намалени цени, както и любители на изкуството може да се сдобие с произведение на изкуството за много по-малко, отколкото преди.
Така че, когато става дума за репродукции на пазара, е важно да се правят тези отличия.
На последно място, закупуване на изкуството, в каквато и форма да изберете, е достъпна за почти всеки, независимо от бюджета.
Няма коментари:
Публикуване на коментар