Картини или фотографи са достъпни за създаване на копия с високо качество благодарение на съвременните технологии. Отпечатването се извършва в стандарт, който позволява на всеки детайл от оригиналната творба да блесне, без компромис. Чрез комбинация от състоянието на техниката за сканиране, изискани документи и архивни мастила, тези разпечатки са често произведения на изкуството сами по себе си.
Ключов фактор за производство на висок стандарт са мастилата. За разлика от повечето стандартни печатни процеси, които се използват, три цветни мастила (RGB) или четири (CMYK), за създаване на репродукция се използва около дванадесет цветове, за да се получи почти безкрайна гама от цветове и тонове. Това дава възможност за много по-подробно изображение, улавяне не само на пълната тоналност, като същевременно позволяват фини промени в цвета, за да предадат на текстурата пълна детайлност. Това е особено ефективно при възпроизвеждане на картина, тъй като всяко движение на четката видимо. Дори и сложни, твърде подробни ефекти, като например рисуване или напластяване на боя е видно в репродукциите.
Освен че използва повече мастило, химическия състав на тези мастила е специално предназначн да издържа проверката на времето. Дори и професионално отпечатаните снимки и картинки ще изчезнат с времето или ще пострадат цветовете от ултравиолетови лъчи. Архивните пигментирани мастила, използвани в UV са стабилни и устойчиви на избледняване и промяна на цвета повече от 100 години.
При съвременните методи няма видими признаци на печатния процес, за разлика от други с по-ниско качество на възпроизвеждане, те не показват никакви точки, линии, цветни граници, или други знаци от принтера.
Има различни видове хартия или платно на разположение за създаване на различна текстура на основата. Специалните видове хартия често са произведени от семейна фирма с тайни и умения предавани от поколение на поколение. Тя трябва да бъде 100% без наличие на киселина за да се избегне гниене или химически взаимодействия с мастилата, и трябва да има определено ниво на порьозност за да позволи на мастилата да се придържат към повърхността, без да избледняват след нанасяне.
Разбира се всички тези усилия и познания се губят, ако първоначалното сканиране за печат не е на същото високо ниво, както на всеки друг елемент в създаването на репродукцията. Преди печат, сканирането на оригинала трябва да бъде колкото е възможно по добро.Този метод има за цел да улови всеки малък детайл от работата, което означава, че всяка сламка прах, косми или след сканиране ще се появи в репродукцията.
Различни ефекти могат да се прилагат за постигане на различни структури или творчески поглед. Репродукцията може да се направи да изглежда лъскава, или слой от внимателно прилагани гелове може да създаде илюзията за четка и да направи репродукцията почти да не се различава от оригиналната картина, докато не разгледате много отблизо. Може да включва и окончателно, защитно покритие под формата на прозрачно покритие на дадено вещество като акрил за защита на мастилата от драскотини, светлина и вода.
Няма коментари:
Публикуване на коментар